Jak se zbavit strachu z kreslení, aneb 300 slepic.

28. 04. 2017 1:30:27
Bylo kolem poledního, když Viktor přinesl vodovky, jako že se jde malovat. Vyšvihnul modrý obrázek za pět vteřin a zůstal sedět s mokrým štětcem v ruce. Ve vzduchu visela otázka "Co teď?" Zatímco se realizoval na desce stolu...

moje oči bloudily kolem a přišlo náhlé vnuknutí. V tom chlívku, co se na stole nachází, můj pohled upoutala fixa.Tak jsem Vikimu načmárala ptáčka, jakože omalovánky. Ani jsem nečekala takový úspěch, hned chtěl dalšího. Tím to pro něj haslo a šel si po svým, ale mě se ptáčci zalíbili a řekla jsem si, že si jich pár nakreslím do zásoby a vybarvím si je hezky tak jak chci a založím si je do obrázkového portfolia k pozdějšímu použití. Vzala jsem tedy papír, lihovku a...rozbušilo se mi srdce. Co to je?! Hrot fixy se dotkl papíru a objevila se roztřesená linka. Oblouk hlavy nebyl zdaleka tak plynulý, jako u ledabyle načrtnutých omalovánek, čára v sobě neměla tu jistotu. Najednou, jako bych ani nevěděla, jak dál. Ani tvar ptáčka se mi nakonec nelíbil, krk byl moc dlouhý a hlava příliš velká, nohy vypadaly jako tyčky od stanu vysunutý šejdrem...jak to? Stačí si pomyslet, že "teď už jedu načisto" a znervózním natolik, že se mi přestane dařit? Kdyby to bylo před publikem, tak neřeknu, ale tady v kuchyni? Jen tak, sama před sebou?

Četla jsem všelijaké rozhovory s umělci, kreslíři a ilustrátory a často se tam vyskytoval názor, že objekt ztvárnění musíme nakreslit mockrát, než se nám dostane pod kůži. Padesátkrát. Stokrát. Někde jsem dokonce četla třistakrát! Tak nakreslím tu slepici třistakrát, a jestli tréma nezmizí, tak se asi nedá nic dělat. Ale co když třeba zmizí?To by bylo hezké. To bych si přála!

Při představě jak kreslím třistakrát tu slípku, se mi udělalo trochu mdlo. Nezačnu ji pak nenávidět? To by byla škoda. Docela jsem si ji oblíbila, dokonce mě napadlo, že by se mohla stát tváří mého nového projektu, který chystám...nakreslím ji stokrát, to by mělo stačit. Ale pak mi to nedalo. Tak stopadesátkrát, udělám kompromis. Bude to stačit? Až když člověk omele ty opakující se motivy až do bezvědomí, začnou přicházet nové nápady. Není sto padesát málo? Stojí za to o tom psát?

Konečný verdikt zněl přece jen tři sta. Jak dlouho mi to bude trvat? Budu u toho dělat samozřejmě i další věci, jako například kreslit svou knihu a starat se o domácnost a chystat zboží do svýho stánku na letní sezónu. Takže možná dlouho. Je vůbec možný vymyslet tolik variant tak jednoduchýho motivu? Jak se slepička promění v běhu času a v tom množství, na to jsem děsně zvědavá. Takže jdu do toho!

Autor: Černá Kristýna | pátek 28.4.2017 1:30 | karma článku: 9.08 | přečteno: 393x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Hobby

Táňa Lišková

Kočkou může každá být... :)

Každá žena může být kočka :) stačí pro to jenom občas trochu udělat. Kdo chce - hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody. Souhlasíte?

18.3.2024 v 15:40 | Karma článku: 12.38 | Přečteno: 383 | Diskuse

Petr Lukáš

Ucháč obrovský, jedlá jarní houba, i když trochu s výstrahou

Momentálně to vypadá, že rostou jarní druhy hub, tak jsem se byl podívat na jedno místo, kde rostou kačenky české. Kromě kačenek potěšil i tento ucháč.

17.3.2024 v 14:19 | Karma článku: 5.70 | Přečteno: 123 | Diskuse

Rudolf Pekař

Zhubni!

V dnešním záplavě informací o různých dietách a způsobech, jak zhubnout a vést zdravější životní styl, je snadné se ztratit. Jsem jedním z těch, kteří se dlouhou dobu snažili najít správnou cestu k zdravějšímu životu.

15.3.2024 v 16:45 | Karma článku: 5.40 | Přečteno: 187 | Diskuse

Petr Lukáš

hlíva hnízdovitá, pěkná nejedlá a smradlavá

V podzimních a zimních měsících se můžeme setkat s touto barevnou hlívou, která je ale bohužel nejedlá.

7.3.2024 v 14:03 | Karma článku: 4.38 | Přečteno: 81 | Diskuse

Táňa Lišková

Lehni si a jdi už spát!

Víš, co se ti může stát? Aneb taky Vám do noci šrotují hlavou myšlenky a někdy máte pocit, že by den měl mít 40 hodin? Nejste v tom sami! Ještě že mám kočku, která mě hlídá... :)

6.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 11.49 | Přečteno: 278 | Diskuse
Počet článků 4 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 294

Pocit, že si úplně nejvíc užívám života mám, když ležím v trávě pod stromem a skrz větve se koukám na letní oblohu.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...